As many of you know, I am preparing for the DALF C1 French examination. The other day, I took a mock exam, specifically the Speaking part. To tackle this section, one must first select from three topics, each accompanied by three documents to be analysed. On this occasion, I opted for the subject of mixed-gender schools. Do they truly work? My answer would undoubtedly be yes, however this is not a black and white issue.
To begin with, the initial document discusses the fact that the USA is reconsidering segregation. It articulates that boys often feel intimidated by the academic achievements of their female peers and rants about the sexism that teachers apply without intention. However, I am uncertain whether there is conclusive scientific evidence to support the idea that females tend to excel academically while males rely more on logic. From my own experience, I believe that this rational inclination depends more on the individual rather than their gender.
Furthermore, the second text features an interview with a sociologist. The sociologist points out that the integration of genders in schools was primarily a pragmatic solution to provide universal access to education, rather than an expression of sexual liberation or equality. Additionally, the third document highlights that the implementation of mixed-gender schooling is often superficial, with teachers failing to address students' individual needs properly. Should students be treated differently based on their gender? Absolutely not. They should be treated according to their requirements.
Considering these viewpoints, I strongly consider that intellectual capabilities rely on our personality. Nonetheless, if it does exist a theory suggesting otherwise, I am all ears. My statement is that schools should provide students with the necessary skills to cope with real life, and indeed, in the real world, we must interact with a wide variety of people, thus it is imperative to learn how to interact respectfully with people of all genders.
Consequently, I advocate against segregation in public schools. Nevertheless, there may still be a demand for single-gender private schools from parents who prefer such an environment for their children. While not ideal, parents have the right to choose their children's education. Notwithstanding, where should the line be drawn? Who determines which educational choices are legitimate and ethical? What a challenging question.
-------------------------------------------------------------------------------------Como muchos de vosotros sabéis, estoy preparándome para el examen DALF C1 de francés. El otro día hice un simulacro, en particular la parte de expresión oral. Para abordar esta sección, primero hay que elegir entre tres temas, cada uno acompañado de tres documentos para analizar. En esta ocasión, opté por el tema de los colegios mixtos. ¿Realmente funcionan? Mi respuesta sería sí, sin lugar a dudas, aunque con matices.
Para empezar, el primer documento trata sobre la idea de que Estados Unidos está reconsiderando la segregación. Articula que los chicos a menudo se sienten intimidados por los logros académicos de sus compañeras y habla sobre los sesgos subconscientes que los profesores aplican sin quererlo. Sin embargo, no estoy segura de que haya evidencia científica concluyente que respalde la afirmación de que las mujeres tienden a destacar académicamente mientras que los hombres dependen más de la lógica. Desde mi experiencia, creo que esto depende más del individuo que de su género.
Por su parte, el segundo texto presenta una entrevista con un sociólogo. El sociólogo sostiene que la integración de géneros en las escuelas fue principalmente una solución pragmática para proporcionar acceso universal a la educación, en lugar de una expresión de liberación sexual o igualdad. Por otro lado, el tercer documento destaca que la implementación de la escolarización mixta a menudo es superficial, ya que los profesores no abordan adecuadamente las necesidades individuales de los estudiantes. ¿Deberíamos tratar a los estudiantes de manera diferente según su género? No, de ninguna manera. Deben tratarse según sus necesidades.
Teniendo en cuenta estos puntos de vista, sostengo que las capacidades intelectuales dependen de los rasgos de nuestra personalidad. Sin embargo, si existe una teoría que sugiera lo contrario, soy toda oídos. Personalmente considero que las escuelas deben esforzarse por dotar a los estudiantes de las habilidades necesarias para lidiar con el mundo real. Y es que en el mundo real, las interacciones comprenden una mezcla de géneros, por lo que es imperativo aprender a interactuar respetuosamente con personas de todo tipo.
En consecuencia, abogo en contra de la segregación en las escuelas públicas. No obstante, puede que no esté de más que haya escuelas privadas de un solo género para satisfacer a padres que prefieren dicho entorno para sus hijos. Si bien no es ideal, los padres tienen derecho a elegir la educación de sus hijos. Eso sí, ¿dónde se debe trazar la línea? ¿Quién determina qué opciones educativas son legítimas y éticas?
No hay comentarios:
Publicar un comentario